Persoanele trecute de 40 de ani au șanse minime de a-și găsi un alt loc de munca sau de a avansa la locul de munca actual, așa susțin chiar specialiștii în resurse umane, in pofida experienței lor profesionale deținute. Acest curent vine de la companiile care cauta proaspeti absolventi, tineri fără obligații, dispuși să lucreze zi și noapte și sa accepte o mulțime de compromisuri. Această practica constituie motiv de discriminare și o incalcare a principiului egalitatii de șanse și de tratament pe criteriul categoriei de vârsta. Totodata, și prejudecatile referitoare la selectarea angajatilor cu vârsta adulta pentru formarea profesională continua a acestora constituie motiv de discriminare. Conform teoriei andragogice (M. Knowles), avantajele angajarii și formarii profesionale a adultilor sunt multiple, cum ar fi:
- atât în procesul de învăţare cât și în procesul de exercitare a atriburiilor de la locul de munca, adultul preia responsabilitatea pentru propriile acte, inclusiv planificarea, implementarea şi evaluarea activităţilor de învăţare;
- experienţa profesională şi de viaţă a adultului poate fi valorificată în procesul de învăţare sau poate constitui o resursa profesională extrem de valoroasa pentru angajator;
- adulţii sunt gata să înveţe când simt nevoia de a şti sau de a face ceva din perspectiva eficientizării unor aspecte de viaţă. În această abordare, formatorul eficient este cel care îl ajută pe participant, în procesul de învăţare, să înţeleagă cum şi în ce măsură o anume competenţă sau sarcină îl va face să aibă succes;
- formarea adulţilor ţine seama de existenţa unor factori interni cum sunt: stima de sine, nevoia de recunoaştere socială, curiozitatea naturală matură, dorinţa de o mai bună calitate a vieții.